gadjet

Thursday 12 December 2013

The Real World (TRW)






Salam Offday . . 
Hari ni terasa nak sangat berkata-kata . banyak kata yang tidak terucap . tak terluah dengan kata-kata . 
huwaaa. gitu . 
kisahnya kerja.
Alhamdulillah , sudah masuk 2 minggu aku memulakan perjalanan aku sebagai pekerja . disebuah pusat perubatan . disekitar bandar baru kubang kerian ini . 
Alhamdulillah ia sekitar rumah aku . 
Alhamdulillah allah permudah segala urusan aku . terima kasih ya allah . dan kau tetapkan lah hati aku . tetapkan hati aku untuk sentiasa tunduk kepadamu. =_=''

''Alam Pekerjaan '' 
The Real World that we have to face. to find out where's our ability. segala kekuatan, segala ketabahan yang harus kita keluarkan dalam diri .. samaada kita mampu menghadapinya atau tidak , ia terletak dalam gengaman kita sendiri. Yes , It's hard. Seriously ! Jujurnya aku cakap . 
Tanggungjawab yang besar yang harus aku terima .  tapi atas dasar tanggungjawab , kita harus memikulnya dengan tenang . 
Selama 3 tahun , menjalani kursus , berpuluh ribu pinjaman , adalah untuk semua ini . 
Ini yang aku Decide, dan inilah yang harus aku pikul . sekali kita buat keputusan , jangan pernah menyesal . titik. 
Ini semua ketentuan yang allah tetapkan . Lapangkan dada , Say Alhamdulillah. Semoga allah permudah segala urusan . sesungguhnya dialah sebaik-baik perurusan .

'' Dugaan+ Motivasi diri '' (senyum kelat )
Ini adalah ketentuan yang pasti yang allah janjikan untuk kita . satu alat pengukuran takat mana ketabahan , kekuatan yang kita ada untuk menghadapai liku kehidupan ini .
Apa yang penting , dalam hidup harus sentiasa ada motivasi diri . bukan untuk orang lain . cukup hanya untuk diri sendiri . kita harus kuat . titik .
Selemah manapun kita , harus ada walau sebaris ayat motivasi diri . titik .
itu lah yang aku cuba praktikan dlam diri yang tidak seberapa kuat ini .
Orang lain tak akan faham apa yang kita rasa . orang lain tak akan bole buat untuk kepuasan diri kita . 
kecuali kita sendiri yang memotivasikan diri kita . 
Just keep smile . belajar daripada pengalaman. 

''Politik Kerja'' 
Itu adalah lumrah yang bukan harus , tapi wajib ada dalam alam pekerjaan . malas nak komen apa , cuma hanya perlu hadapinya dengan pintar . titik .
Dugaan menjadi pekerja baru , yang baru memulakan alam pekerjaan amatlah mencabar . tersangat mencabar . titik . 
Bersaing dengan orang2 hebat , orang2 pro aktif , aku hanya terkelu ditambahkan sedikit perasa blur . 
tapi , Alhamdulillah , semakin hari , semakin aku boleh terima keadaan yang memerlukan kepantasan itu . titik. 
-->Ini jalan yang aku pilih , aku harus tempuhinya . insyaallah , segalanya akan berjalan lancar . ameeen .!

''Rindu Sahabat''
tidak dapat aku bohong diri ini . aku rindu sahabat2 aku . masa mencemburui aku untuk bersama henfon aku . keluar kerja seawal 6.30 pagi dan balik lewat petang .sorry pada yang terasa . masa rehat itu amat diperlukan disini. 
banyak benda baru yang bukan harus tapi wajib aku pelajari saat ini . 
=_=''

Ilalliqa' 

Wasalam NICEday ..







No comments:

Post a Comment